خانه » فروشگاه » الکتروموتور » الکتروموتور سه فاز

نمایش 1–12 از 13 نتیجه

الکتروموتور چینی سه فاز 1 اسب 1500 دور

قیمت اصلی ۲,۵۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲,۴۹۰,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 25 اسب 18.5 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۹,۰۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور سه فاز 4 اسب 1500 دور

قیمت اصلی ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 15 اسب 11 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 10 اسب 7.5 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۹,۴۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹,۲۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 7.5 اسب 5.5 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۸,۲۳۰,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 5.5 اسب 4 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵,۹۹۹,۹۹۹ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 4 اسب 3 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴,۹۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور سه فاز 3 اسب 1500 دور

قیمت اصلی ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴,۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور سه فاز 2 اسب 1.5 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳,۱۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور چینی سه فاز 40 اسب 30 کیلووات 1500 دور

قیمت اصلی ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

الکتروموتور سه فاز

در ادامه تمامی اطلاعات در مورد الکتروموتور سه فاز  را در اختیار شما قرار میدهیم. برای مشاهده ادامه مطالب برای روی بیشتر کلیک نمایید. شما میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و اطلاع از قیمت روز همه محصولات با بخش فروش آریاکوب تماس حاصل فرمایید.

فهرست عناوین

  • الکتروموتور سه فاز
  • نحوه عملکرد موتور سه فاز
  • اجزای الکتروموتور سه فاز
  • سرعت الکتروموتور سه فاز
  • مزیت های دینام سه فاز
  • معایب دینام سه فاز
  • کاربرد موتور های سه فاز
  • الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی
  • سوالات متدوال در زمینه الکتروموتور سه فاز

معرفی کلی الکتروموتور سه فاز

الکتروموتور سه فاز با قیمت مناسبی که نسبت به موتور تکفاز دارد، اولین انتخاب صنعتگران برای شروع بوده و در بیشتر کارخانجات استفاده می شود. دینام 3 فاز جزء الکتروموتورهای القایی به شمار می روند که در صنایع بزرگ هم کاربردهای بسیار زیادی دارند. موتور سه فاز معمولا از نوع قفسه سنجابی هستند و با توان های از 1/3 اسب و کمتر تا چند صد اسب بخار تولید می شوند.

الکتروموتور سه فاز دارای کاربردهای بسیار زیادی در بخش‌های مختلف صنعتی نظیر کارخانه‌ها، شرکت‌ها و غیره است که میتوان آنرا عضو جدایی ناپذیر صنعت دانست. ازنظر تقسیم‌بندی دینام سه فاز در میان الکتروموتورهای القایی طبقه‌بندی‌شده است.

نحوه عملکرد

الکتروموتور سه فاز بیشتر با نام دینام القایی شناخته می شود. عموما در این نوع الکتروموتور چرخش محور دینام دارای سرعتی کمتر از فرکانس منبع تغذیه اعمال شده بر الکتروموتور است زیرا این شرایط باعث می شود محور این الکتروموتور در نتیجه این اتفاق به حرکت دربیارد.

اگر زنجیره فوق رعایت نشود، میدان های متعادل کننده ای که در روتور تولید می شوند، وجود نخواهند داشت.بین فازهای منبع تغذیه اختلافاتی وجود دارد که الکتروموتور سه فاز القایی از این اختلاف جهت ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی دوار در درون خود، استفاده می کنند.

اجزای الکتروموتور سه فاز

در حالت کلی در مورد الکتروموتورهای القایی باید بگویم که استاتورها از مجموعه‌ای از ورق‌هایی از جنس فولاد تشکیل‌شده و در حالت کلی استاتور به چهار قسمت اصلی به نام‌های سیم‌پیچ هسته مغناطیسی استاتور، بدنه استاتور و همچنین یاتاقان‌های سروته ستون تقسیم‌بندی می‌شود. نام دیگری که برای الکتروموتور سه فاز مورداستفاده قرار می‌گیرد دینام القایی است.

معمولاً در دینام سه فاز محور موجود در دینام الکتروموتورها با سرعت کمتری از فرکانسی که توسط منبع تغذیه ایجاد می‌گردد، در حال گردش است و دلیل این امر، این است که این نوع چرخش باعث می‌شود تا محور موجود در الکتروموتور با استفاده از فرایندی که ذکر کردیم به حرکت دربیاید همچنین درصورتی‌که این فرآیند به‌درستی صورت نپذیرد میدان‌هایی که وظیفه ایجاد تعادل را در روتور به عهده‌دارند به وجود نخواهند آمد.

در مورد اطلاعات کلی باید بگوییم بین فازهای موجود در منبع تغذیه الکترونیک، یکسری اختلافات وجود دارد که با استفاده از این اختلافات به الکتروموتور سه فاز یک میدان الکترومغناطیسی که در حال چرخش است را درون خود ایجاد می‌کند.

سرعت موتور سه فاز

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر سرعت الکتروموتور سه فاز تاثیردارد فرکانس تغذیه این دستگاه است پارامترهایی که میزان گشتاور تولیدشده توسط الکتروموتور سه فاز را تعیین می‌کنند اولین پارامتر اختلاف سرعت بین روتور و میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط استاتور و دومین پارامتر میزان لغزندگی دینام می باشد.

پارامتر سرعت در دینام سه فاز قابل‌تغییر است البته درصورتی‌که در قسمت دسته سیم‌پیچ‌های موجود در استاتور الکتروموتور سه فاز تعداد قطب‌های مختلف وجود داشته باشد که با استفاده از آن‌ها سرعت میدان مغناطیسی موجود در الکتروموتور سه فاز که در حال چرخش است را بتوان تغییر داد.

در حالت کلی باید بگویم که در موتور سه فاز که از نوع القایی است می‌توان سرعت را به‌صورت کامل و یکنواخت کنترل کرد و انجام این فرآیند فقط با تغییر دادن فرکانس الکتروموتور سه فاز میسر است. اینورتر یکی از بهترین ابزارها برای کاهش فرکانس و تنظیم دور الکتروموتور است.

مزیت ها دینام سه فاز

یکی از بزرگترین مزیت های الکتروموتور سه فاز ارزانی و سادگی ساختمان آن به شمار می رود. از دینام سه فاز میتوان بدون نگهداری خاصی استفاده کرد و جزو الکتروموتورهای خود راه انداز به شمار می رود. قیمت مناسب، کاربری آسان، هزینه بهره وری مناسب و طراحی مستحکم و کمجا از مزایای ویژه برای موتور سه فاز به شمار می رود.

معایب دینام سه فاز

اما کنترل دور در موتور 3 فاز سخت تر از دیگر انواع موتور، نظیر موتور جریان مستقیم یا DC است و ضریب قدرت به نسبت پایین تری نسبت به سایر نمونه های الکتروموتور دارد. برای کنترل دور الکتروموتور 3 فاز نیاز است که از ابزارهایی نظیر اینورتر یا سافت استارتر استفاده شود. یکی از مزیت های گروه آریاکوب ارائه تمامی خدمات مرتبط با الکتروموتور نظیر لوازم جانبی، اینورتر و بسیاری تجهیزات مرتبط است.

کاربرد موتورهای سه فاز

الکتروموتور سه فاز در زمینه‌های مختلف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که ابعاد استفاده از این الکتروموتور نیز بسیار وسیع و گسترده است. در لیست زیر به مهم‌ترین زمینه‌هایی که دینام سه فاز در آن‌ها دارای کاربرد است اشاره می‌کنید :

•    استفاده در لوکوموتیو موجود در قطارها
•    استفاده در خودروسازی و صنایع خودرو
•    استفاده در صنایع مربوط به معدن
•    استفاده در صنایع دریایی و همچنین استخراج نفت و گاز و پتروشیمی
•    استفاده از الکتروموتور سه فاز در صنایع مربوط به دارو و لوازم بهداشتی
•    استفاده در صنعت کشاورزی و فولاد
•    و بسیاری موارد دیگر

الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی

دلیل اینکه به الکتروموتور سه فاز قفس سنجابی نیز گفته می‌شود این است که روتور و استاتور به‌کار رفته در موتور سه فاز، بیشتر از نوع قفس سنجابی هستند. 90 درصد کل دینام های موجود از نوع قفس سنجابی هستند که در واقع از این جهت آنها را با این نام می خوانند که دارای روتور قفس سنجابی می باشند. توان الکتروموتور قفسه سنجابی در محدوده یک سوم تا چند صد اسب بخار است.

این نوع از موتور سه فاز که معمولا محدوده نیروی آنها یک اسب بخار به بالا تر است در مقایسه با الکتروموتور تک فاز هزینه های کمتری صرف می کنند و توانایی انجام کار در زمان استارت با بارهای سنگین تر را نیز دارند . توان نهایی تولیدشده توسط الکتروموتور سه فاز از زیر 1.3 اسب بخار شروع‌شده و نهایتاً تا چند صد اسب بخار می‌تواند افزایش پیدا کند.

از مهم‌ترین مزایای موتور سه فاز قفس سنجابی نسبت به الکتروموتورهای تک فاز که معمولاً توان بیشتر از یک اسب ‌بخار را دارا می‌باشند این است که هزینه‌های بهره برداری بسیار کمتر بوده و درعین‌حال راندمان کاری بسیار بالاتری داشته و بارهای سنگین‌تری را پذیرا می‌باشند.

مناسب ترین و ایده آل ترین زمان برای استفاده از الکتروموتور قفسه سنجابی، زمانی است که فشارهای استاتیکی ثابت دارای گشتاور نهایی در سرعت تقریباً صفر تولید شده باشند و دینام درحداقل زمان و با پائین ترین میزان مصرف جریان تا سرعت نامی شتاب گیرند. بیشترین و مورد استفاده ترین کاربری های مربوط به الکتروموتور قفسه سنجابی، مختص کاربری هایی به همراه گیربکس صنعتی و سرعتهای مختلف مانند پرسهای چاپ، کمپرسورها، تسمه نقاله‌ها، بالابر‌ها و آسانسورها ، می باشد.

الکتروموتور الکتروژن الکتروموتور گوانگلو الکتروموتور RMP الکتروموتور ومات الکتروموتور ایلماز الکتروموتور هویر الکتروموتور جمکو الکتروموتور موتوژن
الکتروموتور گاماک الکتروموتور ولت الکتروموتور مارلی الکتروموتور موتوواریو الکتروموتور VEM الکتروموتور ABB الکتروموتور زیمنس الکتروموتور کاجلی

استاتور دینام سه فاز

بخش ثابت الکتروموتور، استاتور خوانده می شود . استاتور از قطعات سبک ، باریک و کوچک آلومنیوم یا آهن ساخته می شود . استاتورها در الکتروموتور یک میدان مغناطیسی تولید می کنند به همین دلیل است که استاتورها به صورت ورقه ای تولید می شوند تا باعث کاهش تلفات ناشی از جریان گردابی شوند اما جریان های گردابی موجب تولید گرما وکه در نتیجه باعث گرم شدن استاتور و هدر رفت انرژی می شوند.

در موتورهای القایی و الکتروموتور سه فاز ، استاتور که مجموعه ای از ورق های فولادی است، از چهار قسمت یاتاقان های سر و ته ، سیم پیچ ها ، هسته مغناطیسی و بدنه استاتور تشکیل شده است.

روتور دینام سه فاز

بخش محترک الکتروموتور روتور است. روتور از قطعاتی جدا از هم و باریک که عموما جنس فولاد هستند تشکیل شده است که در میان آن قطعات میله هایی از جنس مس و آلومنیوم قرار گرفته است ساخته شده اند.

اجزای الکتروموتور سه فاز در تصویر زیر نمایش داده شده است:

قسمت های مختلف الکتروموتور سه فاز

سوالات متداول در مورد الکتروموتور سه فاز

آیا شما واردات نوع خاصی از الکتروموتور را دارید؟

پاسخ: گروه آریاکوب با تکیه بر ارتباطات موجود، آمادگی لازم برای سفارش دینام خاص را دارد. برای درخواست الکتروموتور سفارشی ثبت سفارش خاص را کلیک نمایید. همچنین اگر شما فروشنده کالای صنعتی هستید، پنل فروشندگان آریاکوب به شما این امکان را میدهد که به صورت رایگان کالای خود را در سایت آریاکوب قرار داده و به فروش برسانید. با مراجعه به سایت آریاکوب می توانید جدول الکتروموتور سه فاز و همچنین اطلاعات و مشخصات الکتروموتور سه فاز را از کارشناسان ما جویا شوید.

سرعت الکتروموتور سه فاز تحت تاثیر چه عواملی است؟

پاسخ: فرکانس تغذیه عاملی است که سرعت یک دینام AC به آن بستگی دارد. اختلافی که در سرعت چرخش بین روتور و میدان مغناطیسی استاتور وجود دارد و البته میزان لغزش دینام ، میزان گشتاور تولیدی الکتروموتور AC را تعیین می کند.

سرعت در الکتروموتور های AC قابل تغییر است اما این اتفاق تنها در شرایطی قابلیت رخداد دارد که دسته سیم پیچ های مختلف با تعداد قطبهای مختلف در بخش استاتور که با استفاده از آنها سرعت میدان دوار مغناطیسی تغییر می‌کند ، موجود باشد. در الکتروموتور سه فاز القایی میتوان سرعت را به طور یکنواخت تری کنترل کرد اما این کار با تغییر دادن فرکانس منبع تغذیه ، امکان پذیر است.

الکتروموتور سه فاز قفسه سنجابی با روتور سیم پیچی شده، شامل چه بخش هایی هستند؟

پاسخ: استاتور این دینام ها مانند استاتور الکتروموتور های قفس سنجابی بوده و روی روتور خود یک سری پیچ دارد که در حالت مدار بلند هستند و با یک سری رینگ های لغزان که به انتها می رسند.

سرو موتور یا دینام پله ای چیست؟

پاسخ: امروزه با گسترش دانش مهندسی برق، الکتروموتور های خاصی تولید می شود. الکتروموتور پله ای یا سروموتور یک آهنربای دائمی دارد که توسط یک کنترلر خارجی میتواند با برنامه تعیین شده کنترل شده و خاموش یا روشن شود و امروزه بسیار پر کاربرد است. عموماً در صنایعی که نیاز به حرکت دقیق و حرکت های رفت و برگشتی است، از این دینام استفاده می شود.

به عنوان مثال در صنایعی که نوار نقاله باید به طور دقیق حرکت کند تا محصولی به صورت زمان بندی شده تولید شود، (مثلاً در دستگاه پر کننده شامپو یا پر کننده های رب قوطی) از سروو موتور ها استفاده می شود. برخی شرکت ها الکتروموتور هایی تولید کرده اند که با استفاده از اپلیکیشن موبایل نیز قابل کنترل و برنامه ریزی هستند.

الکتروموتور خطی چیست؟

پاسخ: اگر در صنایعی بجای استفاده از گشتاور گردشی، نیاز به نیروی خطی باشد از الکتروموتور خطی استفاده می شود. دینام خطی عموماً از جنس القایی یا پله ای هستند.

الکتروموتور سه فاز را در کشور به کدام شهر ها ارسال بار دارید؟

پاسخ: به تمامی شهر های ایران اعم از: باخرز –  بجستان  بردسکن   تایباد   تربت جام  تربت حیدریه  جغتای  جوین  خلیل‌آباد  خواف  خوشاب  داورزن درگز  رشتخوار –  زاوه   سبزوار   سرخس  طرقبه شاندیز  فریمان  فیروزه  قوچان   مه ولات   نیشابور  چناران  کاشمر   کلات  گناباد   اسفراین   جاجرم  راز و جرگلان  شیروان  فاروج  مانه و سملقان  گرمه  اسلامیه طبس فردوس قائن قاین قاینات  ایرانشهر    چابهار    خاش   دلگان    زابل     زاهدان    میرجاوه    زهک    سراوان    سرباز    سیب و سوران    قصرقند    کنارک    مهرستان    نیک‌شهر    نیمروز    هامون    هیرمند  تهران    مشهد   اصفهان      کرج        شیراز   تبریز      قم    اهواز     کرمانشاه       ارومیه       رشت      زاهدان     همدان      کرمان     یزد     اردبیل      بندرعباس    اراک    اسلام ‌شهر       زنجان        سنندج        قزوین        خرم‌آباد        گرگان     ساری        شهریار      قدس       کاشان             ملارد          دزفول         نیشابور          بابل        خمینی‌شهر        سبزوار  گلستان      آمل        پاکدشت        نجف‌آباد         بروجرد         آبادان         قرچک        بجنورد        ورامین        بوشهر      ساوه        قائم‌شهر       بیرجند         نسیم‌شهر         سیرجان        خوی       ایلام        بوکان     شهرکرد      سمنان    فردیس      مراغه      شاهین‌شهر      مهاباد       سقز       بندر ماهشهر       رفسنجان         گنبد کاووس         شاهرود         مرودشت          کمال‌شهر         جهرم            تربت حیدریه       مریوان        اندیمشک        شهرضا         زابل           یاسوج        میاندوآب       خرمشهر         مرند        جیرفت        بم       بهبهان         نظرآباد          دورود        ارسال الکتروموتور و سایر کالاهای صنعتی خواهیم داشت.

در آریاکوب چه برندهایی از الکتروموتور به فروش میرسد؟

پاسخ: در سایت آریاکوب انواع الکتروموتور سه فاز اعم از ایرانی و خارجی به فروش میرسد. این مجموعه شامل الکتروموتور چینی , الکتروژن و موتوژن و دیگر انواع الکتروموتور ایرانی ,  الکتروموتور خارجی ,  الکتروموتور ABB , الکتروموتور ایمر , الکتروموتور کاجیلی ,  الکتروموتور استریم ,  الکتروموتور دراپ  و سایر برندها به فروش می رسد.

الکتروموتور سه فاز | قیمت خرید | جدول موتور 3 فاز | فروش دینام …